zondag 15 mei 2011

Stadsloop Gent 15 mei 2011

Na het OCMW-ontbijt reed ik met Martine en Marie-Rose naar Gent voor de Stadsloop. Plaats van afspraak was Taverne 't Hoeksken waar ook mijn ouders, Jo en de kinderen, mijn broer Geert en schoonzus Carolien en ook mede-expeditielid Frieda allemaal samenkwamen om iets te eten. Een gezellige en diverse bende!
Mijn broer en Gilles gingen samen met mij de 5 km lopen.

Aan de start kwamen ook ex-buurvrouw Linda en collega Peggy ons vervoegen. Ook vriendin Carine kwam supporteren. Er was een heel fijne sfeer en we deden eerst wat opwarming.

Bij het startschot kwam heel de bende in beweging voor de afdaling van de Sint-Kwintensberg. In het begin werd er nogal snel gelopen maar Linda liep naast mij en raadde mij aan om mijn eigen tempo aan te houden. Dat bleek een goeie tip: we zijn samen verdergelopen op ons tempo en aan de Coupure zaten we in onze 'drive' en was er ook meer ruimte om te lopen.

Ter hoogte van het inloophuis aan de Coupure zag ik tot mijn verrassing Els langs het parcours staan om mij aan te moedigen! Wat een leuke verrassing! Els is één van de verpleegsters van de dagkliniek Oncologie in AZ Sint-Lucas.

Op het Sint-Michielsplein moesten we ons een weg banen door een groentenkraam (blijkbaar moesten we daar rond lopen maar we hadden afgesneden...).

Aan de Kuiperskaai begon het 'vals plat' maar dat ging goed. De Lammerstraat is dan weer iets venijniger omhoog maar tot mijn verbazing ging dat ook tamelijk. Daar zagen we Geert en Peggy terug die blijkbaar niet zo heel ver voor ons uit liepen. In de bocht naar de Sint-Pietersnieuwstraat stonden Jo, Hannah, Carolien en Carine te supporteren! Een extra aanmoediging voor het laatste stijgend stuk.

En toen kwam de finish al in zicht: veel meer mensen langs de weg, nog even doorzetten en daar stonden mama en papa, en Martine, Marie-Rose, Frieda ons luid aan te moedigen!


De voldoening achteraf was fantastisch: hier heb ik maanden naar toe gewerkt en ik heb het vrij makkelijk gehaald! Bedankt aan Linda die bij mij bleef lopen, dat heeft me enorm gesteund!

Bij de aankomst zag ik tot mijn verrassing ook Annemie en Kris tegen die kwamen supporteren!
Iedereen feliciteerde ons uitgebreid en de sfeer was uitgelaten! Echt heel plezant. Ook Els kwam ik nog tegen op het Sint-Pietersplein: zij ging de 10 km lopen.

Nadien zijn we nog naar de start van de 10 km gaan kijken. Wat een massa volk! Jammer dat we elkaar daar een beetje kwijt geraakt zijn in de drukte....

Ik heb alvast aan Geert de sessies van Evy Gruyaert van 5 naar 10 km gevraagd.... wie weet volgend jaar?? Maar de vijf doe ik zeker opnieuw!!!

1000x bedankt aan iedereen die in mij geloofde, die mij gesteund heeft en een leuke aanmoediging gaf! Ik ben fier dat ik mijn doel bereikt heb!

Veel liefs,
Heidi

Hier ter hoogte van de Vooruit

1 opmerking:

  1. Je mag terecht heeeeel fier zijn op jezelf!!!! Natuurlijk geloven we in jou! Je hebt het toch maar gedaan, een dikke proficiat!
    Ik vond de sfeer ook heel leuk (altijd trouwens als jij erbij bent) en vond het heel fijn kennis te mogen maken met je familie.
    Nogmaals welgemeend een dikke proficiat en doe zo verder!

    BeantwoordenVerwijderen