dinsdag 29 maart 2011

Start-to-run

Zondagmorgen vroeg gaan lopen, voor het ontbijt, om een uur of acht. Zalig: het was zo rustig en lekker ochtendfris. Psychologisch een belangrijke les voor mij: les 20, waarbij ik de vorige keer had moeten afhaken. Ik was teruggegaan naar les 19 en nu dus weer les 20. Dit keer goed naar Evy (Gruyaert) geluisterd en van bij het begin goed gedoseerd en niet te snel gegaan, m'n eigen tempo gezocht.
En dat hielp echt wel. Ik heb gewoon rustig gelopen en mijn vier keer 8 minuutjes uitgelopen. Nadien stond ik niet uitgeput te hijgen... goed hé!
Ik begin stilaan de loop-addicts te begrijpen: als het vlot gaat en je kan op een heerlijk moment van de dag lopen, dan krijg je wel een boost. Vanaf nu zou ik ook verder willen gaan lopen: een parcours en niet enkel in mijn eigen straat!

1 opmerking:

  1. Geweldig!!! Zie je wel dat het goed was een stapje terug te zetten! En nu op naar les 21!
    Het zal je wel lukken meid, en als je ook parcoursen gaat lopen wordt het vast nog aangenamer!

    BeantwoordenVerwijderen