maandag 1 augustus 2011

Wandelen in het Müllerthal!

Vorige week gingen Jo en ik onverwacht nog drie daagjes wandelen in het Müllerthal in Luxemburg. De streek heet daar Luxemburgs Klein Zwitserland en de rotsformaties zijn heel bijzonder: een overblijfsel van een zee die er lag zo'n 195 miljoen jaar geleden. Veel kloven, kaarsrechte wanden en enorme rotsblokken die precies 'neergegooid' zijn in de bossen.

Daar gingen wij dus wandelen: de eerste twee dagen zo'n 12 kilometer, de laatste dag 18 kilometer. Ik zag het naast een fijne korte vakantie ook als een oefening om met de rugzak te gaan wandelen. Zo kon ik mijn rugzak uittesten en mezelf ervan vergewissen dat ik een hele dag kan wandelen met een (zware) rugzak.

Ik ben helemaal gek op alle mogelijkheden van mijn rugzak! Dat zit zeker goed!! En ik heb ook gemerkt dat ik mijn voeten moet verzorgen om een hele dag te stappen! Ook regelmatig iets eten en voldoende drinken is belangrijk maar dat wist ik al.

We zagen daar ook mensen klimmen op de rechte rotswanden. We zijn een tijdje blijven kijken want iets dergelijks zal ik in Spanje ook doen. Slecht voor mijn hoogtevrees maar ik denk dat je vooral moet concentreren op de techniek en op het naar boven geraken en niet naar beneden mag kijken. Dat wordt alvast een enorme uitdaging voor mij!!

Nog een goeie maand en we vertrekken echt naar Spanje! Het begint nu echt wel in te korten. Ik heb er alle vertrouwen in!

Foto's van onze Müllerthalvakantie vind je (ook) op Facebook.


3 opmerkingen:

  1. pfew, respect! :-)zou niks voor mij zijn die hoogtes!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtige foto's! Heb al dikwijls gehoord dat het daar zo mooi is, dat blijkt dus te kloppen!
    Chapeau voor de 18 km met rugzak!
    Wat doe je dan precies van voetverzorging voor, tijdens, na?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Marie-Rose,

    Voor doe ik eigenlijk niet echt iets maar na gebruik ik verfrissende voetgel. Dat doet echt deugd. En de dag nadien kon ik er weer tegen!

    BeantwoordenVerwijderen